Hjælper stressede med at blive på jobbet - eller komme hurtigere tilbage

 

Næste dag er stresssymptomerne tilbage igen

 – jeg var ellers lige ved at knække koden

 

Denne sætning hører jeg så tit under mine stresscoaching sesioner.

Det er svært at forstå, at man den ene dag kan have en rigtig god dag og føle, at alt er som før, og så den næste dag får stresssymptomerne igen overtaget.

 

Kommer stresssymptomerne igen - få hjælp hos stress coach Kirsten-KØV ØV ØV

 

I går var energien der, jeg havde overskud og fik lavet en del af det, der lå og ventede. Men i dag er stresssymptomerne der igen.

Har du også prøvet det?

 

Øv i dag er stresssymptomerne der igen

Nedtur og du får måske let til tårer, tårerne står i kø sammen med spørgsmål om hvorfor.

Du bebrejder måske dig selv – og din familie kan stå uforstående og se på.

Du oplever igen de tegn på stress, som du havde i forgårs.

Du begynder at frygte om, du i det hele taget bliver rask igen.

Og dit selvværd får endnu et knæk.

Her kan jeg berolige dig, der er en vej også for dig. Når du oplever, at stresssymptomerne kommer igen, er det sikkert fordi du stadig tror, at du kan alt det, du kunne før.

Det er her du tager fejl.

 

Derfor kommer stresssymptomerne igen

stresssymptomerne er der stresscoach Kirsten-KDet, du troede, du kunne, før du fik stress, var en illusion. De belastninger, du har været udsat for, er netop det, der har givet dig stress, og derfor var det alt for meget. Da du var på vej ind i stressen, lyttede du ikke til din krop og overså derfor de signaler, som kroppen gav dig.

Nu mærker du din krops signaler, når du presser dig selv for meget, og stresssymptomerne kommer igen. Det er bestemt et sundhedstegn, selvom det ikke altid føles sådan.

Du må lære din stress tærskel at kende og indrette dit aktivitetsniveau efter det. Det gør du bedst ved at lytte til din krops signaler, og lære få men enkle redskaber, der kan hjælpe dig, så stresssymptomerne ikke kommer igen.

Husk din krop har været udsat for et stort pres igennem længere tid. Nogle eksperter mener, at presset svarer til at have en farlig løve efter sig 24 timer i døgnet alle ugens dage. Og så bliver man da træt og udmattet.

 

Stresssymptomerne kan være meget forskellige

Stresssymptomerne kommer igen - hjælp stresscoachSom tidligere nævnt er det et sundhedstegn, at du kan mærke stresssymptomerne.

Men i stedet for at bebrejde dig selv og blive bange for, om du nu også bliver rask igen, kan du aktivt bruge stresssymptomerne, som signal på at nu er det nok.

Det er forskelligt hvilke stresssymptomer man kan opleve.

 

Stresssymptomerne kommer ofte, når du sidder i sofaen

Mange oplever træthed, hjertebanken eller indre uro – nogle gange længe efter at de har været aktive. Det er ofte når de sidder i sofaen og kroppen er faldet til ro, at stresssymptomerne kommer. Det er en meget skræmmende oplevelse for de fleste, men det er en normal reaktion efter en måske for aktiv dag.

Andre får hovedpine, bliver irriterede og opfarende efter en aktiv dag.

Her er det vigtigt, at du kender din måde at opleve overbelastningen på.

Hvis du bliver bekymret eller bange, når du oplever stresssymptomerne komme igen, vil dine stresshormoner stige yderligere, og det kan blive en ond spiral.

 

Pauser og ro hjælper på stresssymptomerne

Stresssymptomerne hos stresscoach på DjurslandMine erfaringer siger mig, at hvis du bruger alt din energi på de gode dage, ryger du langt ned igen.

Prøv i stedet når du mærker at i dag er en god dag at tage den med ro, og lade være med at bruge al energien. Jeg plejer gerne at sammenligne det med, hvis man bruger hele lønnen først på måneden, så er der ikke penge til mad sidst på måneden, og vi må gå sultne i seng.

Det er samme princip her – hvis du bruger al din energi først på dagen, er der ikke mere tilbage til aftenen.

Prøv på dine gode dage at indlægge små pauser (gerne engang i timen) eller at lave det halve af det du egentlig gerne ville have gjort – så du sparer på energien, du vil blive forbavset over resultatet.

Sommetider har vi brug for at bruge mere energi end vi egentligt har – det kalder jeg at gøre brug af guldkortet. Det kan være nødvendigt men det skal helst ikke være for tit.

Når du har brug for at bruge dit guldkort, kan du med held “spare lidt op” inden.

 

Hvad kan du gøre, når du oplever stresssymptomerne igen?

Forsøg ikke at blive bange eller bekymret, men hils stresssymptomerne velkomne, det er med til at tage kraften af dem – og umiddelbart er de din bedste ven, fordi de fortæller at nu er nok altså nok.

Online kurser hos stresscoach Kirsten-KTag dybe vejrtrækninger – det giver ro.

Lav struktur på din dag ved at dele dagen op i blokke gerne som hele eller halve timer.

Mindfulness og især kropscanninger kan give dig og din krop ro.

 

Jeg har samlet mine allerbedste råd til dig, der vil undgå at stresssymptomerne kommer igen.

Du kan lære mere om, hvordan du kan lave struktur på din dag, spare på energien og derved undgå at stresssymptomerne kommer igen.

Du finder det lige her: Overskud til mere

 

Ønsker du at bruge kropscanning og mindfulness, kan jeg tilbyde mere end 3 timers guidede mindfulnessøvelser, som du kan læse mere om her: Mere end 3 timers guidede mindfulnessøvelser

 

Du er velkommen til at melde dig på mit nyhedsbrev og få onlinekurset “Fjern den værste stress” ganske gratis.

Du kan tilmelde dig gratis her:

 

Tilmeld dig gratis her

 

Tak fordi du læste med

Mange varme hilsner

Kirsten

stresssymptomerne kommer igen stresscoach Kirsten-K hvis du vil af med nedtrykthed

Book gratis telefonsamtale

tlf 23697260

Undgå stress igen
Gratis webinar
hør foredraget

Tilmeld dig her

Fri for stress
vejen til hverdagsglæde og overskud

- få det liv - der er værdifuldt for DIG
Bliv klogere her

  • #kirsten-k #antistress #detgodeliv
  • #kirsten-k #antistress #detgodeliv
  • #kirsten-k #antistress #detgodeliv
  • #antistress #kirsten-k #detgodeliv

Følg mig

Kontakt

Gratis 7 dages online kursus "Fjern den værste stress"
Close

Få mit GRATIS 7 dages online kursus "Fjern den værste stress" 7 kærlige - men bestemte skub i retning mod et liv uden stress

  • Hvornår har du sidst haft overskud til at gøre noget ekstra for andre?
  • Eller for dig selv?
  • Hvornår har du sidst været rigtig glad og fri for bekymringer?
  • Hvornår har du sidst fået 8 timers dyb og uforstyrret søvn?